CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 11 June 2011

BAB 2


Tiga  tahun  lalu....


NAMPAKNYA  , aku  dah  terlambat  untuk  ke kelas. Dengan  pantasnya , aku  berlari anak . Ahh! Masa  nie  aku  peduli  apa  orang  nak  tengok . Biarlah. Yang  lari  tu  aku , yang  lambatnya  tu  pun  aku! Bukan  mereka. Jadi  hiraukan


Aku hampir - hampir  terlewat  masuk  'lecture hall' . Hmm.. lagi 10 minit  awal  sebelum pembelajaran dimulakan. Kira  lambat  la  juga  tu. Nasiblah  prof  belum  masuk  lagi. Kalau  tak...Nahas  aku.

Sebaik  aku  mengambil  tempat, tiba - tiba  aku  rasa  macam  ada  orang  mencuit  bahuku.Segeraku  menoleh, ingin  mengetahui  gerangan  siapakah  yang  mencuitku.

"Hei ! excuse  me! I'm  Ira,  Nur  Syaznira  Amylia  .From  Malaysia.And  you??"
Soalnya.Hah ! Malaysia?asal  tak  reti  cakap  bahasa  ibunda , melayu apa?

"Err..Hai! I'm  Risya , Nur  Erisya  Syakila. I'm  from  Malaysia  too."

"Oh  yeah??". Soalnya  dalam  nada  dan  reaksinya  yang  terkejut.

"Maaflah  saya  ingatkan  awak  dari  Arab  ke   Indon  ke  Acheh  ke.Maaf  ye". 



 Dia  meminta  maaf  atas  ketelanjurannya  padaku  sebentar  tadi . Oh  patutlah  speaking!  Dia  ingat  aku  orang  timur  tengah  atau  orang  seberang. Ada  ke  patut? haha

"Eh.. eh  tak  pe."Balasku  dengan  senyuman  yang  paling  manis  buatnya. 

'hmm  adalah  juga  aku  kawan  macam  ni.'Bisik  hati  kecilku  sambil  tersenyum.

"Err..  Malaysia   kat  mana ??".Soalnya  ingin  tahu.



"Kuala  Lumpur.Kat  Puchong." Balasku.

"Oh. Hmm  awak  panggil  saya  Ira  saje  boleh ? ." Seraya  itu  Ira  mengambil  tempat  di  sebelahku.



"Oh. Baiklah  kalau  macam  itu  saya  panggil  awak  Ira  saje. Bolehkan? hehe." Balasku  sambil  senyum  tersipu - sipu . Sengajalah  katakan. Nak  mengusik.

No comments:

Post a Comment